Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Τετάρτη, Μαΐου 20, 2009

Wolfram Alpha

Ένα καινούργιο «ψαχτήρι», όπως το λέει η εφημερίδα «ΚΑΘΗΜΕΡΝΗ», έκανε στις 18 Μαΐου την παγκόσμια πρώτη του στο διαδίκτυο. Λέγοντας «ψαχτήρι» εννοούμε μια μηχανή αναζήτησης, κάτι σαν το google, μόνο που αυτή η μηχανή αναζήτησης είναι πιο συνδυαστική και μπορεί να μας δίνει απαντήσεις σε ερωτήσεις που αφορούν σχεδόν όλες σχεδόν τις επιστήμες, με την προϋπόθεση ότι θα υπάρχει κάποιο αριθμητικό στοιχείο στην ερώτηση. Η ερώτηση γίνεται σε απλά αγγλικά…
Πρόκειται λοιπόν για την εφαρμογή Wolfram Alpha, έμπνευση του Βρετανού Stephen Wolfram, που μετά από χρόνια δοκιμών ανέβηκε στο διαδίκτυο και είναι έτοιμη να διευκολύνει την ζωή μας και να απαντήσει στις ερωτήσεις μας.
Το λογισμικό της εφαρμογής αποτελείται από δέκα εκατομμύρια γραμμές κώδικα, όπως αναφέρεται στο άρθρο, οι οποίες «τρέχουν» σε δέκα χιλιάδες επεξεργαστές. Οι δε πληροφορίες ανασύρονται από μια τεράστια βάση δεδομένων που δημιούργησαν 150 υπάλληλοι της εταιρείας.
Ποια είναι η διαφορά από τις συνηθισμένες μηχανές αναζήτησης; Ακριβώς ότι συνδυάζει πληροφορίες, ότι υπολογίζει και εξάγει αποτελέσματα, ενώ οι άλλες γνωστές μηχανές απλά παρουσιάζουν τις ιστοσελίδες που ήδη υπάρχουν, όπου αναγράφονται οι πληροφορίες που ζητάει ο χρήστης, ψάχνοντας τις λέξεις κλειδιά που πληκτρολογεί, χωρίς να παράγουν κάποια καινούργια γνώση. Το Wolfram Alpha δηλαδή μας φέρνει ουσιαστικά πιο κοντά στο όραμα του ηλεκτρονικού εγκέφαλου που απαντά σε ερωτήσεις.

Από την δικιά μου σκοπιά τώρα, θέλω να πω ότι όντως είναι εντυπωσιακή η εφαρμογή καθώς κάποιος μπορεί να τη χρησιμοποιήσει για να πάρει πληροφορίες από σχεδόν όλες τις επιστήμες, τέχνες, θέματα καθημερινής ζωή.
Χρειάζεται βέβαια λίγο απασχόληση για να βρεθεί ο καλύτερος τρόπος χρήσης του, πως θα τεθούν σωστά οι ερωτήσεις ώστε να πάρει κάποιος και τις απαντήσεις που θέλει. Όμως είναι ακόμα η αρχή και σίγουρα θα βελτιωθούν πολλά ακόμα.

Παρόλο λοιπόν που απογοητευόμαστε συχνά, από την κατάσταση που επικρατεί τριγύρω μας, υπάρχει πολύς κόσμος που έχει όραμα, που έχει στόχους και που καταφέρνει να κάνει το όραμα του για κάτι καλύτερο, σε όλους τους τομείς της ζωής μας, πραγματικότητα. Και βέβαια όσοι ασχολούνται με καινούργιες ανακαλύψεις στην ιατρική, πρέπει να έχουν το μεγαλύτερο μερίδιο στο θαυμασμό και στην εκτίμηση του κόσμου, γιατί δίνουν ζωή, όμως και ότι αφορά στην τεχνολογία, και ιδίως ότι αφορά στο διαδίκτυο είναι πάρα πολύ σημαντικό, καθώς κάνει άμεση την πρόσβαση στη γνώση.
Ομολογώ ότι θα ήθελα να ήμουν και εγώ στην ομάδα αυτή, ή σε μια παρόμοια ομάδα, που «κτυπιέται» για να δώσει αποτέλεσμα, για να παράγει έργο, να ζούμε το όνειρο, την προσπάθεια, το «μαζί» για κάτι καλύτερο…Το έζησα για λίγο αλλά δεν μου έφτασε, τώρα ελπίζω και έχω βάσιμους λόγους να το πιστεύω κιόλας, ότι κάποιος που ακολουθεί τα βήματα μας, θα τα καταφέρει καλύτερα, πολύ καλύτερα από εμάς...

Καρδούλα μου, σου εύχομαι όλα τα όνειρα σου να πραγματοποιηθούν και πιστεύω ότι θα γίνει, γιατί δεν είναι απλά «όνειρα» αλλά στόχοι συνειδητοί που βασίζονται σε πραγματικές ικανότητες. Να είσαι πάντα δυνατή, πάντα σίγουρη για τον εαυτόν σου!

10 σχόλια:

Vrakas Kostas είπε...

Καλησπερα στο High Tech..κοριτσι...
Καλησπερα στην αγαπημενη μου Lily!

Κατ αρχας,θα σου πω μπραβο για την αναρτηση σου.
Αυτο το ειδος ειναι η..δυναμη σου.
Γιατι εχει αμεση σχεση και με τις γνωσεις σου λογω ειδικοτητας.
Οσο και να ..εψαξα..δεν βρηκα κατι το περιττο.
Μεστη,ουσιαστικη,καταννοητη.
Ακομα και απο εναν ασχετο.. σαν εμενα.
Φυσικα,ειναι τρομερα δυσκολος ο σχολιασμος σε τετοιες αναρτησεις.
Ο λογος ειναι απλος.
Οταν αποφασιζουν 150 περιπου ειδικοι να ενωσουν τις γνωσεις τους και να παρουσιασουν κατι αναλογο..
μονο ευκολο δεν ειναι, να πεις αν ειναι καλο η αχρηστο μεσα απο ενα σχολιο.
Μα αν το δουμε λιγο σφαιρικα,μπορουμε να πουμε χωρις δευτερη σκεψη,πως η τεχνολογια/τεχνογνωσια,εχει προχωρησει με ιλιγγιωδη ταχυτητα.
Η εξελιξη της αγγιζει το ασυλληπτο.
Και οπως σωστα εστιασες,αυτο μπορει να επιτευχθει καλυτερα με συλλογικη
εργασια.
Η εφαρμογη της "Wolfram Alpha" ειναι ακομα στα σπαργανα.
Παρομοιες υπαρχουν αρκετες.Ισως σε οχι αυτον ..τον ογκο.
Αυτο που μετραει ομως πανω απο ολα,ειναι οι δικες μας γνωσεις!
Διοτι απο μια μηχανη τεχνητης νοημοσυνης,παιρνεις συνηθως..οτι ζητας!
Κι αυτο,γιατι ακριβως σχεδιαστηκε με βαση την ανθρωπινη λογικη και ικανοτητα.
(θυμαμαι εναν Ρωσο σκακιστη,που νικησε παιζοντας σκακι με ενα PC,το οποιο μπορουσε να κανει χιλιαδες συνδυασμους το λεπτο).
Σιγουρα δεν θα αργησουν καποιες μηχανες,να μπορουν να σκεφτονται αυτονομες.
Αλλα κατα βαση,αυτοι που θα βοηθουνται απο κατι τετοιες μηχανες,θα ειναι αυτοι που κατ ουσιαν δεν εχουν γνωσεις/υποβαθρο.
Για τα πολυ ειδικα και περιπλοκα,θα προτιμουσα να αναζητησω τις οποιες πηγες και να βγαλω συμπερασματα μονος μου,σε συνδυασμο με την λογικη και τις γνωσεις μου.
Μειονεκτημα θεωρω επισης,το οτι πρεπει να υποβαλω την ερωτηση μου στα Αγγλικα.
Αλλα οπως ειπες κι εσυ,βρισκεται ακομη στην αρχη.Ειδωμεν.
Επετρεψε μου να κλεισω λεγοντας κατι για τον επιλογο σου.
Το βρηκα πολυ γλυκο,πολυ συγκινητικο
που το συνδυασες ετσι!
Επειδη γνωριζω,θα πω κι εγω πως ναι!
θα παει ψηλα!Θα προχωρησει!
Ειναι ικανοτατη η καρδουλα σου.Να την χαιροσαστε!
Και φυσικα να πιστευει στον εαυτο της!Και να ειναι παντα δυνατη!
Να της το μαθεις καλα αυτο.
Γιατι εσυ το εχεις κανει κτημα σου.
Κι ειμαι πολυ χαρουμενος που μπορω να στο πω!
Καλο σου βραδυ κοριτσι...
Σε φιλω πολυ!

Υγ...Δεν το υποσχεθηκες βεβαια,αλλα επιδη ..εγω γνωριζω,θα σε παρακαλουσα καποια στιγμη,να κανεις και την αναρτηση σχετικα με τους Proxy Server.

δεσποιναριον είπε...

Πραγματικα ωραια αναρτηση και επειδη ασχολουμε με ..κωδικες πολυ, ξερω οτι για να τα φιαξεις αυτα, συγχρονως μαθαινεις. Κωδικοποιηση δεν γινεται αν δε κανεις κατι κτημα σου πνευματικο. Ολα λοιπον στα ακροδαχτυλα μας, κι εκεινη η σκονισμενη Μπριττανικα ειναι πια μουσειακο ειδος.
Χρονια Πολλα για το κοριτσακι σου απ'οτι καταλαβα. Να σου ζησει να ειναι παντα γερο κι ευτυχισμενο. Κι εσυ να το καμαρωνεις Λιλακο. Σε φιλω.

habilis είπε...

Εντυπωσιακή η μηχανή του Wolfram !
Λίγο δυσλειτουργικός στα πρώτα του βήματα ο παντογνώστης .
Σίγουρα θα τρέξει καλύτερα στις βάσεις δεδομένων αλλά και θα βάλει καλύτερα τον χρήστη στην λογική του .

Nikos Lioliopoulos είπε...

πρόκειται για μια πολύ καλή και ελπιδοφόρα προσπάθεια.Σε ευχαριστούμε που μας τη σύστησες..

Unknown είπε...

Καλημέρα Νίκο.

Και εγώ σε ευχαριστώ για την επίσκεψη.

Unknown είπε...

Καλώς ήρθες habilis.

Ναι, θέλει λίγο δουλειά από την πλευρά του χρήστη, δηλαδή ο χρήστης να μάθει να υποβάλει τις ερωτήσεις με τον σωστό τρόπο, ώστε να πάρει τις σωστές απαντήσεις . Όμως συν το χρόνο όλα θα γίνουν πιο απλά και εύχρηστα.

Unknown είπε...

Καλημέρα Δέσποινα μου.

Έχεις ασχοληθεί με προγραμματισμό/ανάπτυξη εφαρμογών;

Ναι, όντως, για να καθοδηγηθεί μια μηχανή, όπως είναι ο υπολογιστής, να κάνει κάτι, πρέπει να υπάρχει ένα μυαλό που σκέφτεται και αναλύει τα βήματα που οδηγούν στο αποτέλεσμα. Άρα προϋποθέτει και κάποιον που ξέρει το πως (πως θα γίνει) και το τι (τι θέλουμε να πάρουμε). Και αν δεν το ... ξέρει, πρέπει να το μάθει εδώ και τώρα...όπως λες.

Δεν συμφωνώ όμως μαζί σου σχετικά με την ... Μπριττάνικα. Εμένα προσωπικά μου αρέσει να φυλλομετράω...και την σοβαρή γνώση την παίρνω πάντα από βιβλία.

Καλά κατάλαβες. Για την κόρη μου πρόκειται. Δεν έχει γιορτή όμως, οι ευχές είναι επειδή είναι περίοδος εξετάσεων και χρειάζεται δύναμη και ενίσχυση, και επειδή όταν τις έδειξα την μηχανή του Wolfram, μου είπε, «ααα δεν είναι τίποτα να το κάνεις αυτό, μέχρι να φτάσω στην ηλικία του θα έχω κάνει πιο σπουδαία πράγματα…»

Φιλιά και καλό σου Σ/Κ

Unknown είπε...

Καλημέρα στον Κωστή μου, στο αγόρι που τα ξέρει όλα…(σοβαρολογώ)

Εσένα μάλλον δεν σου χρειάζεται αυτή η ... μηχανούλα, καθώς και γνώσεις έχεις, και ευστροφία, και σωστή κρίση. Και το κυριότερο, έχεις διάθεση και αγάπη προς την συνεχή μάθηση. Αυτό είναι η βάση και η κινητήριος δύναμη για όλα…

Όμως ίσως κάπου θα μπορούσε να σε βοηθήσει…
1) να σου δώσει γρήγορα βασικές πληροφορίες π.χ για μια πόλη, ημερομηνία, μαθηματικό τύπο, κτλ. (βάλε την λέξη orange και δοκίμασε). Εδώ η βασική λέξη είναι το γρήγορα. Σίγουρα όλα αυτά βρίσκονται και με άλλο τρόπο. Όμως θα είναι σκόρπια από εδώ και από εκεί και θα χρειαστείς χρόνο. Δηλαδή η μηχανή τα συμμαζεύει για σένα.
2) Να προχωρήσεις βαθμιαία σε περισσότερη ανάλυση αυτού που ζητάς. Η μηχανή προτείνει κάποιους τρόπους ανάλυσης…
3) Γρήγορα (πάλι γρήγορα) να υπολογίσει κάποια πράγματα για σένα. (Το αριθμητικό στοιχείο είναι η βάση της, δεν εννοώ όμως να σου κάνει μόνο τις πράξεις σαν calculator, κάνει πολύ περισσότερα)

Δηλαδή εσύ θα μπορούσες να επωφεληθείς αυτή την στιγμή κυρίως από την ταχύτητα της μηχανής γιατί ακόμα και στο google να ψάξεις κάτι, θα πρέπει να ανατρέχεις σε διάφορες σελίδες για να πάρεις το συγκεκριμένο που ζητάς.

Όμως καμιά μηχανή δεν έχει ξεπεράσει ακόμα τον ανθρώπινο εγκέφαλο…Πως θα μπορούσαν άλλωστε άνθρωποι να δημιουργήσουν μια διάνοια που να τους …ξεπερνάει; Ακόμα και να δημιουργηθεί μια μηχανή που να σκέφτεται αυτόνομα, θα σκέφτεται αυτόνομα σε πολύ περιορισμένο εύρος, καθώς εμείς δεχόμαστε πληροφορίες από πάρα πολλές πηγές, για να καταλήξουμε σε κάποιο συμπέρασμα…που αρκετές δεν μας είναι καν συνειδητές

Τώρα όσον αφορά στην κόρη μου, αυτό που εύχομαι πραγματικά είναι να γίνει ευτυχισμένη!!! Όσο ψηλά και να φτάσει κάποιος, η ψυχή πρέπει να είναι γεμάτη για να το νοιώσει και να γίνει πραγματικά ευτυχισμένος. Και η ψυχή γεμίζεται με πολύ απλά πράγματα!!!
Σε φιλώ και εγώ πολύ – πολύ, και είμαι πολύ χαρούμενη που είσαι εδώ, μαζί μου, και έχεις τη διάθεση για πραγματική και ειλικρινή σχέση.

p.s Θα τους κάνω τους proxy, απλά είδα το Wolfram και μου άρεσε…

Vrakas Kostas είπε...

Ωχ..ωχ..ωιμε!
Τι ..διαφημιση ειναι αυτη κοριτσι μου...
Αν τα ..ηξερα ολα..δεν θα ερχομουν εδω να σε διαβασω και να μαθω!
Ενταξει..ερχομαι και για αλλο λογο;)
Αλλα ..σοβαρα τωρα.
Η ευτυχια της κορουλας,των παιδιων μας γενικα,ειναι συναρτηση και της επαγγελματικης σταδιοδρομιας των!
Καλα ειναι τα..απλα πραγματα,αλλα καλυτερα ακομα,τα..επιτευγματα!
Και για τετοια την εχω ικανη!
Γιατι γνωριζω.
Οσο για ..τισ μηχανες..
Καμια αντιρρηση να μου προσφερουν γρηγορα και στο πιατο πληροφοριες και αποτελεσματα.
Ομως,στο να λαβω το αποτελεσμα αυτο
σαν δεδομενο,που δεν 8α χρειαστει να το ελεγξω και να το επισυναψω στην εγασια μου,δεν θα το εκανα ποτε.
Αλλιως,θα γεμιζε η Γερμανια τουλαχιστον,με πυργους ομοιους της Πιζας!
Αν με εννοεις!
Επανερχομαι λοιπον στην αρχικη μου θεση και λεω:Προτιμω τις πηγες και να τις αναλυσω μονος μου.Ισως ειμαι..οπισθοδρομικο στοιχειο!
Μπορει να φταιει και η ηλικια!
Κι ας με προσφωνεις..αγορι..που τοσο μ αρεσει;)
Αγκαλια τεραστια και φιλακια πολλα για καλο ΣΚ!!!

Unknown είπε...

Καλημέρα Κωστή, αγόρι μου (χεχε)

Όχι δεν σου κάνω διαφήμιση. Εγώ δεν κάνω διαφήμιση σε κανέναν και με τίποτα. Λέω αυτό που πιστεύω!

Ανοίγεις πολλά θέματα στο σχόλιο, και καλά κάνεις, γιατί μου έδωσες ιδέες για συζήτηση.
Επιτεύγματα vs απλών πραγμάτων; (Βέβαια δεν ξέρω αν μπορούμε να ...διαλέξουμε, όμως αν μπορούσαμε;) και
Πόσο η ευτυχία εξαρτάται από την επαγγελματική επιτυχία; Μπορούμε να έχουμε ευτυχία με μια μέτρια επαγγελματική πορεία; Κάπως έτσι...

Ναι, η θέση σου όσον αφορά στο θέμα μας, είναι δεκτή...και σε καταλαβαίνω και συμφωνώ. Πάντα πρέπει να ελέγχουμε τις πληροφορίες που παίρνουμε. Ορίστε, ακόμα ένα ωραίο θέμα. Κατά πόσον ελέγχουμε αυτά που ακούμε, διαβάζουμε, κτλ. Τα ελέγχουμε, τα περνάμε από κάποια κρίση, κριτική, επεξεργασία ή απλά τα ... παπαγαλίζουμε;
Να σαι καλά νεαρέ μου με τις τοποθετήσεις σου! Να έχεις την ευχή μου!

Πολλά πολλά φιλάκια!