Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Κυριακή, Μαρτίου 18, 2012

Πίντερεστ | Pinterest


Είναι εμφανές πως απέχω "λιγάκι" από το blogging, και όχι μόνο. Απέχω ελαφρώς και από το fb, καθώς και από όλα τα κοινωνικά δίκτυα όπου "οι φίλοι" παίζουν πρωταρχικό ρόλο. Το γράφω αυτό, εν τούτοις δεν θα ήθελα να παρεξηγηθώ. Δεν έχω πρόβλημα με κανέναν, ειλικρινά. Και γιατί να έχω; Δεν έχω να μοιράσω ούτε να χωρίσω τίποτα, και αν προκύψει κάτι, και παραχωρώ και υποχωρώ, διότι έτσι μου λέει ο εαυτός μου και η Χριστιανική μου παιδεία. 
Ωστόσο πιστεύω ότι οι "κύκλοι" που προκύπτουν από τα social media περιορίζουν την ελεύθερη έκφραση μας, κατά τον ίδιο τρόπο που μας περιορίζουν και οι live κύκλοι μας. Ενώ μπήκαμε στο νετ  για να δούμε ορίζοντα, και να φτάσει η φωνή μας μακρύτερα, τελικά περιορίστηκε από τις συγκεκριμένες απόψεις των "φίλων μας", οι οποίοι μας έγιναν απαραίτητοι και θέλουμε να τους αρέσουμε, οπότε δεν λέμε τα πράγματα καθαρά και ξάστερα, αλλά ωραιοποιημένα, ούτως ώστε να μην τους δυσαρεστήσουμε  και τους χάσουμε. 
Σε αυτό το σημείο μπορεί κάποιος να πει ότι αυτό συνέβη μόνο σε εμένα λόγω της Χριστιανικής μου παιδείας που λέω πιο πάνω, και επειδή υποχωρώ. Οπότε για να το προλάβω αυτό απαντάω ότι όχι. Αυτό συνέβη καθαρά επειδή δεν υπάρχει σωστός αντίλογος, και επειδή φοβόμαστε να πούμε την γνώμη μας, όχι επειδή "υποχωρούμε" για να κάνουμε χώρο να σταθεί και ο άλλος. 
Αυτό συνέβη επειδή δεν είμαστε ελεύθεροι.  Η ελευθερία είναι κοινωνικό αγαθό.  Δεν αρκεί να είμαι εγώ ελεύθερη. Πρέπει να είσαι και εσύ, και ο φίλος σου, και ο φίλος του φίλου σου. Το να είμαι μόνο εγώ, δεν έχει νόημα. Μόνη θα μιλάω, μόνη θα απαντάω. Έτσι όμως δεν έχει πλάκα, έχει;
Τι σχέση έχει όμως όλο τούτο με το πίντερεστ που έχω για τίτλο; Θα σας απαντήσω. 
Το πίντερεστ είναι ένα κοινωνικό δίκτυο όπου κάνουμε συλλογές από φωτογραφίες. Έχει και αυτό followers. Μόνο που δεν παίζουν τόσο ρόλο, τουλάχιστον για την ώρα. Όταν αναρτάς κάποια φωτογραφία, σε όσους αρέσει, την κάνουν repin, δλδ την παίρνουν σε κάποια δική τους συλλογή. Κάποιες από αυτές τις φώτος που αναρτούμε φαίνονται δημόσια, σε όλο τον κόσμο που είναι στο πίντερεστ, οι περισσότερες όμως φαίνονται μόνο στο followers. Το γιατί συμβαίνει αυτό, άλλες να φαίνονται δημόσια, και άλλες σε "λίγους", δεν το έχω ανακαλύψει ακόμα. Πιστεύω είναι bug, αλλά παρότι έγραψα στο support, κανείς δεν απάντησε. Καταλήγω ότι αυτές που φαίνονται δημόσια, και παίρνουν το δρόμο της ... τύχης τους, έχουν καλή και δίκαιη τύχη :). Θα έχουν repins. Πολλά ή λίγα δεν παίζει ρόλο. Αν έχουν λίγα σημαίνει δεν είναι τόσο δημοφιλής. Αν έχουν πολλά, ξέρεις ότι άρεσαν στον κόσμο. Εκείνο που παρατηρώ όμως είναι ότι οι followers των board μου σπανίως κάνουν repin τις φότος, που εκείνοι διάλεξαν να ακολουθούν! Γιατί; Δεν τους αρέσουν; Κάτι άλλο σκέφτηκαν όταν έγιναν followers και όχι να κάνουν repin? Δεν ξέρω, και ούτε θα μάθω, και ούτε με νοιάζει. Εκείνο που με χαροποιεί όμως είναι ότι όταν αφήσεις κάτι "ελεύθερο", τελείως "ελεύθερο" αυτό παίρνει ένα "δίκαιο" δρόμο :)
Γι αυτό και αμφισβητώ πλέον πάρα πολύ τον τρόπο λειτουργίας των κοινωνικών δικτύων, με τους φίλους. 

ps ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Δεν αμφισβητώ του φίλους και την φιλία, τους προσωπικούς φίλους, που γνωρίζεις, μεγαλώνεις μαζί τους, που μοιράζεσαι την ζωή. Αυτοί υπάρχουν και θα υπάρχουν πάντα. Αμφισβητώ το "κοινωνικό" μέρος της φιλίας και κυρίως τους νόμους που την διέπουν.

6 σχόλια:

Σκορπινα είπε...

αχ πόσο σε νιωθω!Συμφωνώ απόλυτα σε όλο αυτο περι ελευεριας κλπ. Μόνο που εγώ δεν έχω τόσο έντονη χριστιανική παιδεία και συνεχίζω να γράφω και ποστάρω ακόμα και πράγματα που ξέρω ότι δεν θα αρέσουν...

Μια απόφαση είναι όλα...
Παρόλα αυτά το pinterest το έχω ερωτευτεί...;)

Φιλιά

Unknown είπε...

Σκορπίνα, η χριστιανική μου παιδεία δεν με εμποδίζει να λέω την γνώμη μου ακόμα και αν δεν αρέσει. Το αντίθετο μάλιστα. Με εμποδίζει από το να γίνομαι "αρεστή" καταπατώντας την προσωπική μου αλήθεια.
Με σταματάει επίσης όσον αφορά το μέρος του εγωισμού. Δεν θα κρατήσω θυμό για κάποιον, ούτε θα προσπαθήσω να επιβάλω την γνώμη μου. Αυτό εννοώ όταν λέω υποχωρώ και παραχωρώ. Υποχωρώ από το να σου επιβάλλω την γνώμη μου, έστω και αν ξέρω ότι είναι σωστή, και σου παραχωρώ το δικαίωμα που ωστόσο είναι δικό σου, να πιστεύεις ότι θέλεις για μένα. Όμως πιθανώς στην μικροπολιτική του blogging όλο αυτό να βλάπτει.
Το πίντερεστ προς το παρόν είναι κάτι το πολύ φρέσκο. Εκεί δεν μιλάμε, και ίσως αυτό να είναι καλύτερο. Επίσης είναι πολύ ανοιχτός ο κύκλος και ελπίζω να μείνει έτσι.

Vrakas Kostas είπε...

Πολυαγαπημενη μου lily:)

Το θεμα της αναρτησης σου με εξιταρει!
Ειναι κατι που περιμενα απο σενα!
Με εκπλησει ευχαριστα η εστιαση/επεξηγηση,
και η αυτογνωσια σου!

Πολυ θα ηθελα να αφησω ενα
απο τα γνωστα και μακροσκελη μου σχολια,
αλλα φοβαμαι οτι με την αναλυση μου,
μονο ζημια που θα κανω;)

Ειμαι απο τους λιγους και τυχερους ανθρωπους,
που σε εχω πραγματικη φιλη!
Αν δεν σε ειχα,επρεπε να σε ..ανακαλυψω!
Εστω κι απο καποιο account του νετ;)
Σε χαιρομαι γι αυτο που σιγα σιγα..δειχνεις..

Εχεις την απολυτη εκτιμηση μου!
Τεραστια αγκαλια,φιλι γλυκο,
και την αγαπη που σου πρεπει!

Υγ..Μαλλον θα ξανασχολιασω
πανω στο θεμα
των κοινωνικων δικτυων..

Unknown είπε...

Καλησπέρα Κωστή μου!

Ευχαριστώ για το σχόλιο σου. Χαίρομαι που σου αρέσει η ανάρτηση.
Δεν θα σου πω πολλά τώρα, διότι δεν έχω κάτι να προσθέσω.

Να είσαι καλά και καλή καινούργια εβδομάδα.

Φιλιά και την αγάπη μου!

Σκορπινα είπε...

Πάντα θαύμαζα τους ανθρώπους που έχουν υπομονή και μπορούν να υποχωρούν ακόμα και όταν έχουν δίκιο.Είναι μια αρετή που δυστυχώς δεν διαθέτω...;)

Ελπίζω και εγώ το Pinterest να παραμείνει έτσι. Τις περισσότερες φορές η ζωή μου έχει αποδείξει ότι τα λόγια είναι εντελώς περιττά.;)

Φιλι!

Unknown είπε...

Καλημέρα Σκορπίνα

Σιγά - σιγά, αν την θελήσεις την αρετή, θα καταφέρεις να την αποκτήσεις :). Και ο Θεός είναι πάντα βοήθεια για εκείνους που τον επιζητούν